✓ Gratis verzending vanaf €100   

✓ 30 dagen bedenktermijn

✓ Verzonden in 24-48u

Ruilen en retourneren

Bij PaardEerlijk® kun je een artikel binnen 30 dagen na ontvangst retourneren of ruilen. Hier vind je antwoord op al je vragen rondom de voorwaarden en vraag je gemakkelijk retour aan.

Hoe kan ik een product retourneren?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je product kan je deze retourneren en je aankoopbedrag terug laten storten.

Je kunt je retouraanvraag makkelijk doorgeven via ons online retourformulier.

Je kunt ook het wettelijke herroepingsformulier invullen en per e-mail naar ons sturen.

Wat zijn de kosten bij retourneren?

De retourkosten zijn voor eigen rekening. Je kunt het pakket inleveren bij een vervoerder van je eigen keuze.

  • Het risico van verzending is altijd voor risico van de verzender. Daarom raden we aan altijd met track&trace te verzenden en het inleverbewijs met track&trace code zorgvuldig te bewaren. Dan is het pakket te volgen als er iets mis gaat en kan er een onderzoek door de vervoerder worden gedaan.
  • Bij een (gedeeltelijke) retourzending kan het overgebleven bedrag onder de drempel (€100) voor gratis verzending vallen. In dat geval worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht of verrekend met de geretourneerde producten.
  • Indien het product of de verpakking meer beschadigd is dan nodig voor beoordeling, kunnen we de waardevermindering doorberekenen. Zorg er daarom voor dat het product zorgvuldig wordt behandeld en goed verpakt bij retourzending. Lees ook de retourvoorwaarden op deze pagina.

Hoe kan ik een product omruilen?

Omdat de verwerking van retouren tot 14 dagen kan duren, hebben we het ruilproces vereenvoudigd zodat je het gewenste product sneller ontvangt.

Wil je ruilen? Zo werkt het:

1. Meld je product retour
Via ons online retourformulier en stuur het artikel retour.

2. Bestel het gewenste product

  • Plaats binnen 21 dagen een nieuwe bestelling op onze website.
  • Vermeld in het opmerkingenveld: “Ruiling + ordernummer van de originele bestelling”.
  • Je ontvangt je nieuwe bestelling en eventuele verzendkosten voor het nieuwe artikel worden bij het verwerken van je retour verrekend.
  • Bestellingen na 21 dagen gelden als nieuwe orders en eventuele verzendkosten zijn in dat geval voor eigen rekening.

3. Verzendkosten retourzending
Kosten voor het retour sturen van de bestelling zijn voor je eigen rekening.

Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?

1. Meld je product retour
Via ons online retourformulier.

2. Lees de retourvoorwaarden op deze pagina aandachtig
Retourneer alleen schone artikelen in nieuwstaat. We controleren hier grondig op. 

3. Na het aanmelden van je retour gaan we voor je aan de slag

  • Na beoordeling van je retouraanvraag ontvang je een bevestigingsmail met een retournummer en retourinstructies. Hier kan wat tijd overheen gaan.
  • Print de bevestigingsmail uit voeg deze toe in de doos

4. Bereid je product voor op de terugreis

  • Pak je product goed en stevig in samen met de bevestigingsmail. Het liefst de originele verpakking. Zo houd je je product schadevrij en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken.

5. Lever het pakket in bij een vervoerder van je keuze

  • De retourkosten zijn voor eigen rekening.
  • Bewaar het inleverbewijs met track&trace code zorgvuldig.

6. Na aankomst verwerken we je retour en terugbetaling binnen 14 dagen

Let op: Het risico van verzending is altijd voor risico van de verzender. Daarom raden we aan altijd met track&trace te verzenden en deze code goed te bewaren. Dan is het pakket te volgen als er iets mis gaat en kan er een onderzoek door de vervoerder worden gedaan.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

1. Artikelen met gebruikssporen of vervuiling

  • Voor graasmaskers, hooinetten, slowfeeders, accessoires, UV-maskers geldt dat retourneren, vanwege hygiëne-redenen, alleen mogelijk is zonder speeksel, etensresten, hooisprieten of paardenharen.
  • Ook dient het product geen afwijkende geur te hebben (paardenlucht, amoniaklucht, hooigeur of wasmiddelgeur, rooklucht/tabak etc).
  • Bij beschadiging of vervuiling kunnen kosten in rekening gebracht worden, zoals afschrijving of reinigingskosten (€15 per product).

2. Maatwerkproducten en meterwaren
Maatwerk producten, zoals meterwaren of slowfeeders gemaakt op bestelde maat of maatwerk bontjes en andere maatwerk accessoires, kunnen niet geretourneerd worden.

3. Geopende verzorgingsproducten

4. Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen
Ook als ze nog niet gebruikt zijn.

Mag ik een product uitproberen?

Ja, je mag je product beoordelen zoals je in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Passen en testen van graasmaskers

  • Graasmaskers kunnen niet worden uitgetest op het weiland, je kunt een graasmasker enkel passen om de maat te beoordelen.
  • Neem extra voorzorgsmaatregelen om het product niet onnodig vies te laten worden tijdens het passen.
  • Maak voor het passen van een graaskorf de neus en neusgaten van jouw paard goed schoon. Jouw paard kan bij het passen namelijk gaan briesen.
  • Pas een graasmasker altijd zonder additioneel bontje.
  • Is je paard ziek of snotterig, stel het passen dan uit tot je paard weer gezond is.
  • Lees goed de uitgebreide meetinstructies voordat je een graaskorf bestelt. Hiermee verklein je de kans dat je een verkeerde maat bestelt en onnodige kosten maakt. 
  • Twijfel je? Voorkom lang wachten en een extra zending en bestel meerdere maten in een keer.

Testen van hooinetten en slowfeeders

  • Hooinetten en slowfeeder kunnen niet gevuld uitgetest worden.

Voorkom extra kosten
Bij beschadiging, vervuiling of overmatige schade aan de verpakking kunnen wij een waardevermindering doorberekenen. Indien gebruikssporen reinigbaar zijn, brengen wij €15,- reinigingskosten per product in rekening. Zorg ervoor dat het product zorgvuldig wordt behandeld en goed verpakt bij retourzending.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Binnen 30 dagen kun je je product voor retour aanmelden. Dit kan via het online retourformulier .

  • Na aanmelden heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product op te sturen.
  • Kosten voor het retour sturen van de bestelling zijn voor je eigen rekening.
  • Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Bijvoorbeeld: haal een graasmasker uit de verpakking, beoordeel 'm goed, pas het graasmasker (zoals beschreven bij 'mag ik een product uitproberen'), maar laat je paard er niet mee grazen.
  • Na ontvangst van je geretourneerde bestelling of het kenbaar maken van je retour, ontvang je binnen 14 dagen een creditnota en wordt het aankoopbedrag (minus eventueel voorgeschoten retourverzendkosten) teruggestort op het door jou opgegeven rekeningnummer.
  • Als je de gehele bestelling retourneert, ontvang je ook de verzendkosten die je bij de bestelling hebt betaald terug.
  • Bij een (gedeeltelijke) retourzending kan het overgebleven bedrag onder de drempel (€100,-) voor gratis verzending vallen. In dat geval worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht of verrekend met de geretourneerde producten.
  • Heb je na afloop van de 30 dagen termijn niet kenbaar gemaakt het artikel te willen retourneren of heb je het artikel niet binnen de gestelde termijn aan ons teruggestuurd dan is de koop een feit.
  • Het risico van verzending is altijd voor risico van de verzender. Daarom raden we aan altijd met track&trace te verzenden. Dan is het pakket te volgen als er iets mis gaat en kan er een onderzoek door de vervoerder worden gedaan.
  • Bekijk hier de uitgebreide retourvoorwaarden.

Wat is de retourtermijn?

Je kunt een artikel binnen 30 dagen na ontvangst retourneren of omruilen. Je kunt je retouraanvraag makkelijk doorgeven via ons online retourformulier.

Ik twijfel of ik de juiste maat of uitvoering heb

Bij twijfel over bijvoorbeeld de maat of staat van het product, neem gerust contact met ons op via het contactformulier, zodat we kunnen overleggen voordat je retourneert of omruilt.

Mankement bij levering?

Onze producten worden zorgvuldig gecontroleerd voordat ze naar je verzonden worden. Zie je toch een mankement bij levering? Neem dan binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op. Wij zorgen voor een passende oplossing!

Ik heb een andere vraag over retourneren of ruilen

Neem voor andere vragen over retourneren of ruilen contact met ons op.